Thursday, August 13, 2015

INTERVJU: Tamara Kučan

Verni poštovaci lika i dela mlade spisateljice Tamare Kučan ovih dana imaju razlog za slavlje jer je objavljen datum izlaska novog Tamarinog čeda "Oduvek" -  u pitanju je 13. oktobar. To je bio dovoljan razlog da popričamo sa Tamarom o njenom novom romanu za koji kaže da čitaoce očekuje mnogo suza ali i smeha. Šta je tema romana, kako se odlučila da napiše nastavak trilogije ali i koga je izabrala između Jane i Stevana pročitajte u nastavku.

Roman "Oduvek" samo što nije ugledao svetlost dana. U kom trenutku si odlučila da to upravo bude nastavak već sada čuvene trilogije o Jani i Stevanu?
Prelomila sam na prošlogodišnjem sajmu knjiga, kada sam se susrela sa ljudima koji godinama čekaju nastavak trilogije. Sedela sam sa nekoliko čitateljki i shvatila da puna dva sata pričamo o Jani Petrov, književnoj junakinji, kao da je naša najbliža prijateljica. Dugo sam bežala od pisanja romana Oduvek, iako sam gorela od želje da ga napišem. Ali… Kao što rekoh u jednom svom romanu: ,,Svaki beg je vraćanje onom od čega bežiš.”

Kojom temom se roman "Oduvek" bavi?
Mislim da je ovom romanu teško odrediti temu. Naizgled, glavna tema je ljubav. Tačnije, grešna ljubav. Postoji li uopšte grešna ljubav ili nam se greh učinjen iz/zbog ljubavi ne beleži? Pored toga, pozabavila sam se uticajem porodice na emotivni razvoj individue. Koliko neke stvari nosimo iz kuće, zašto često ponavljamo greške koje su naši roditelji pravili, koliko to može da utiče na naš izbor partnera, na porodicu-zajednicu koju zasnivamo…

Tvoji čitaoci su se jako vezali za likove Jane i Stevana. Da li si se u nekom trenutku uplašila da li ćeš ispuniti njihova očekivanja, budući da su na ponovni susret tvojih junaka dosta čekali?
Ne. Zaista, ne. Nikada ne pišem pod pritiskom, sa opterećenjem, sa strahovima. Radnja romana Oduvek je bila unapred smišljena, godinama je smišljam… Dosta toga se promenilo u procesu pisanja, dosta toga je ubačeno… Kada te priča proguta, nema mesta strahu.

Šta čitaoci mogu da očekuju od romana "Oduvek". Da li će se na neki način razlikovati od tvoji ostalih romana?
Roman Oduvek jeste nastavak trilogije, ali napisan je tako da se može zasebno čitati. Takođe, lepa vest za one koji vole Peščani sat, jeste Sara koja je jedna od junakinja romana Oduvek. Ostala sam verna svom stilu pisanja, trudila sam se da što realističnije dočaram ludila svojih junaka, njihova stanja, njihove sreće i nesreće. Ono što roman Oduvek razlikuje od ostalih jeste nikad  brža i napetija radnja sa dosta obrta. Dakle, mogu da očekuju preznojavanje, tahikardiju, nervne slomove, mnogo suza ali i mnogo smeha.

Foto: Miomir Milić - sa fotografisanja za korice romana

Za kraj malo drugačije pitanje. Kada bi morala da biraš, Jana ili Stevan. Koga bi izabrala i zbog čega?
Jana i Stevan žive osam dugih godina. Njihova ljubav bila je turbulentna, luda, gorda, velika, tužna, lepa, očajna, destruktivna… Ali, na kraju balade, ipak konstruktivna. Otuda rečenica – u nekim ljudima zauvek ostaneš. Ako izaberem Janu, svakako sam izabrala Stevana. Ako izaberem Stevana, svakako sam izabrala Janu. Verujem da smo  skup svih koje smo voleli. Zato, u njihovom slučaju ili  ne postoji.

No comments:

Post a Comment